Komfort a spolehlivost elektrokol

Elektrokola už jezdí po světě pár desítek let, ale teprve v posledních letech se díky technickému vývoji staly velikým lákadlem pro všechny lidi, kteří rádi zkouší nové věci a mají ohledy k životnímu prostředí. Za vzrůstající oblibou stojí také líbivý design, který obzvláště u dámských elektrokol hraje při výběru podstatnou roli. Nespornou výhodou elektrokol je jejich použití na cestách, v terénu i cyklostezkách, a to bez nutnosti homologace, za předpokladu, že splňují dané parametry. Elektrokolo je stále bráno jako jízdní kolo, tak se s ním bez problémů svezete ve vlaku nebo se přepravíte v městské hromadné dopravě.

žena v horském terénu

Základním kritériem pro výběr elektrokola je jeho plánované využití. Musíme si promyslet, kde budeme jezdit a podle toho si vybereme:

  městské elektrokolo

• trekingové elektrokolo

• horské elektrokolo

Při nákupu se soustředíme na několik věcí:

• Umístění pohonu kola – středová varianta pomalu vytlačuje jiná řešení.

• Dojezd kola je ovlivněný kapacitou baterie, hmotností jezdce a terénem (50-120 km)

• Komfort jízdy je podpořený správným výběrem velikosti rámu

• Na kvalitním provedení, které ovlivňuje kvalitu a bezproblémové použití se nevyplatí šetřit. Nedoporučuje se kupovat levná jízdní kola z Číny, která jsou osazována méně kvalitními motory a bateriemi, které nevydrží tolik nabíjecích cyklů jako značkové. Problém může být také s uplatněním reklamace a se servisní sítí.

na kole v parku

Moderní dámská elektrokola https://www.ekobik.cz/244-damska-elektrokola jsou vybavena lithiovou baterií, která má již schopnost až tisíc nabíjecích cyklů.  Váha elektrokol se už značně snížila a tím jsou kola i pro ženy snadno manipulovatelnými.

Kola jsou zablokovaná na rychlost 25 km/h., což je zákonem stanovená rychlost, při které není třeba, aby jezdec vlastnil řidičský průkaz pro provoz vozidel na komunikacích. V terénu a na soukromých pozemcích jsou kola schopná vyvinout rychlost i o 10 km větší. Náklady na provoz se v průměrných hodnotách ve statistikách uvádí 1 Kč/1 km a v ceně je započítané i opotřebení plášťů, brzd a řetězů.